Przejdź do głównej treści

Młodzi o Sporcie 2018: Sportowe projekty - od pomysłu do realizacji

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

 

Koło Naukowe Managerów Sportu UJ

wraz z Instytutem Przedsiębiorczości UJ

zapraszają pasjonatów sportu oraz zarządzania

na V Konferencję Naukową Młodzi o Sporcie pod hasłem:

 

SPORTOWE PROJEKTY:

od pomysłu do realizacji

 

25 KWIETNIA 2018

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

 

Jest to piąta konferencja poświęcona zagadnieniom zarządzania w sporcie organizowana przez studentów Koła Naukowego Managerów Sportu UJ. Jest skierowana do wszystkich pasjonatów sportu i biznesu sportowego. Konferencja łączy w sobie dwie perspektywy: spojrzenie praktyków i ekspertów (zaproszonych jako prelegentów) oraz wizję młodych ludzi.

Zachęcamy więc studentów i doktorantów do uczestnictwa w konferencji w charakterze słuchaczy, a także do przedstawienia artykułów naukowych dotyczących aspektów szeroko rozumianej przedsiębiorczości w sporcie.

UWAGA: mile widziane są przede wszystkim artykuły zawierające opisy przypadków, jednak akceptujemy również typowe artykuły naukowe.

Artykuły te zostaną zaprezentowane w czasie konferencji w formie posterowej i wezmą udział w konkursie na najlepszy poster MOS 2018 (wybierany przez kapitułę konkursu oraz uczestników konferencji). Następnie prace, pod warunkiem uzyskania pozytywnej recenzji, zostaną opublikowane w recenzowanej monografii naukowej (w formie e-booka).

Udział bierny w konferencji jest bezpłatny i otwarty dla wszystkich chętnych. Co więcej, organizatorzy przewidują atrakcyjne pakiety startowe. Należy jednak dokonać rejestracji.

Rejestracja uczestników na konferencję: formularz.

Także udział w sesji posterowej oraz publikacji monografii jest bezpłatny.

 

ZAPROSZENI EKSPERCI:

  • Piotr Matecki: Prezes zarządu firm PR9 oraz SportWin. Pomysłodawca i organizator Dni Marketingu Sportowego oraz Gali Sportu i Biznesu
  • Adam Pawlukiewicz: w Pentagon Research odpowiada za analizy efektywności sponsoringu sportowego oraz projekty specjalne
  • Aleksandra Marciniak: Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group)
  • Grzegorz Kita: prezes i właściciel Sport Management Polska, uznawany jest za prekursora rozwoju rynku marketingu i konsultingu sportowego w Polsce
  • Katarzyna Broniatowska ( polska lekkoatletka specjalizująca się w biegach średnich i długich) wraz z Grzegorzem Sobczykiem (wiceprezesem Polskiego Związku Lekkiej Atletyki)

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

WAŻNE DATY:

  • zgłaszanie udziału w sesji posterowej wraz z abstraktem: 11.04.2018 (wysyłając mailem: konferencja.kzt@uj.edu.pl wypełniony FORMULARZ ZGŁOSZENIA)
  • nadesłanie posteru: do 22.04.2018
  • rejestracja na konferencję: do 24.04.2018 (formularz)
  • konferencja: 25.04.2018 (dostarczenie oświadczenia o autorstwie posteru)
  • nadesłanie gotowego tekstu do publikacji: do 25.05.2018 (wraz z oświadczeniem o autorstwie tekstu)
  • Monografia, obejmująca wybrane prace, które pozytywnie przejdą proces recenzji, zostanie wydana w formie e-booka we wrześniu 2018.

 

SESJA POSTEROWA:

 

Wszystkie prace przedstawione w trakcie ubiegłorocznej konferencji do zobaczenia tutaj.

 

PUBLIKACJA:

 

 

Dodatkowe informacje: konferencja.kzt@uj.edu.pl

Więcej aktualności: Koło Naukowe Managerów Sportu UJ na Facebooku

 

Konferencja 2014: fotorelacja oraz publikacje

Konferencja 2015: fotorelacja oraz publikacja

Konferencja 2016: fotorelacja oraz publikacja

Konferencja 2017: fotorelacja oraz publikacja

 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

MOS 2018 na Facebooku

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Organizator

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

MOS 2018 - relacja

Podczas całodniowej Konferencji, licznie zgromadzona w auli publiczność wysłuchała ekspertów posiadających ogromną wiedzę w organizacji sportowych projektów.

Pierwszym występującym był Piotr Matecki, który omówił wymiar społeczny i biznesowy nowoczesnego zarządzania na przykładzie prowadzonych przez siebie Akademii Piłkarskich. Prelegent szczegółowo opisał kolejne kroki, jakie powinien podjąć przedsiębiorca chcący założyć swój klub sportowy. Nadmienił, że osoby odpowiadające za firmę nieraz stają przed trudnym wyborem, więc pożądaną cechą biznesmena jest skłonność do podejmowania ryzyka.

Drugi wykład poprowadził Adam Pawlukiewicz, zajmujący się analizami efektywności sponsoringu sportowego w Pentagon Research. 26-latek przedstawił wykresy pokazujące, jak zmienia się oglądalność poszczególnych telewizji podczas transmisji wydarzeń sportowych. Prelegent precyzyjnie zademonstrował w jaki sposób wycenia się wartość reklamową wybranych marek.

Następnie na scenie pojawiła się Aleksandra Marciniak, sprawująca obowiązki Dyrektora Zarządzającego polskiego oddziału Havas Sports & Entertainment. W prelekcji skupiła się na opisaniu wymagającego przedsięwzięcia, jakim była organizacja turnieju piłki nożnej Coca-Cola Cup. Ekspertka podkreśliła, iż jednym z najtrudniejszych projektów była realizacja zawodów finałowych na Rynku Głównym w Krakowie w 2013 roku. Zmagania młodych sportowców pięć lat temu uświetnił swoją obecnością Robert Lewandowski.

Praktycznymi wskazówkami podzielił się z nami Grzegorz Kita, uznawany za prekursora polskiego rynku marketingu i consultingu. Prezes firmy Sport Management Polska skoncentrował się na marketingu przeżyć, który odgrywa wielką rolę przy biegach przeszkodowych. Prelegent wskazał przyczyny popularności tej nietypowej konkurencji oraz bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu oznajmił, że projekt będzie się rozwijał jeszcze przynajmniej przez dwa- trzy lata.

V Konferencję zwieńczył panel dyskusyjny z udziałem utytułowanej biegaczki Katarzyny Broniatowskiej oraz Wiceprezesa Polskiego Lekkiej Atletyki Grzegorza Sobczyka. Uznany trener przekazał nam cenne informacje na temat szkolenia na kolejnych etapach rozwoju. Specjalistka od biegów średniodystansowych opowiedziała o swoim całorocznym harmonogramie. Dowiedzieliśmy się m.in. ile kosztuje rok treningów lekkoatletów z najwyższej półki oraz w jaki sposób przedstawiciele ,,królowej sportu’’ pozyskują sponsorów.

Na zakończenie Konferencji Organizatorzy w ramach podziękowań za nieocenioną pomoc wręczyli tytuł „Honorowego Członka Koła” Pani prof. Dr. hab. Małgorzacie Bednarczyk- Dyrektor Instytutu Przedsiębiorczości.

Należy również wspomnieć o tych, bez pomocy których nasza Konferencja by się nie odbyła
Serdecznie podziękowania należą się Dziekanowi Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Panu dr hab. Piotrowi Jedynakowi, prof. UJ, Fundacji Bratniak, Instytutowi Przedsiębiorczości, Pani prof. dr hab. Małgorzacie Bednarczyk, prof. zw. UJ. Dziękujemy naszym sponsorom, dzięki którym możliwe były atrakcyjne pakiety. Można było w nich znaleźć nie tylko kołowe gadżety, ale również upominki od Wisła Kraków, Olimp Sport Nutrition,OSHEE, Wawel , Naturalna Woda Mineralna Piwniczanka, Platinium Fitness Club,Squash4you, Centrum Wspinaczkowe Forteca, A&J Fitness, GOjump - Park trampolin Kraków. Podczas każdej prelekcji rozlosowano nagrody – książki o sportowej tematyce od Wydawnictwo SQN.
Podziękowania należą się również naszym patronom medialnym, którzy pomogli w promocji wydarzenia:
TVP3 Kraków, UJOT TV, Sport&Business360 - Jak pozyskać sponsora?, PracaSport, zapinamypasy.pl, dlaStudenta.pl, Sports Expression.

V Konferencja Naukowa Młodzi o Sporcie potwierdziła, że od pomysłu do realizacji prowadzi długa droga przepełniona wyzwaniami, lecz zdecydowanie warto ją podjąć.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

MOS 2018 - sesja posterowa

Zwycięzstwo w kategorii na najlepszy poster (ex aequo):
 
 
 
Wyróżnienie:
 
Magdalena Szymczak, Paweł Rojek (Uniwersytet Zielonogórski), Fitness Boot Camp
 
 
Wszystkie postery można podziwać tu:
 

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

MOS 2018 - publikacja

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

MOS 2018 - partnerzy